تازه‌های احساسات فرهنگی






آخرين اخبار و رويداد‌ها




(FXS) حضور دکتر هگرمن در چهاردهمین کنفرانس بین‌المللی سندرم ایکس شکننده

 

Randi-Hagerman--Senses

دکتر رندی هگرمن، پژوهشگر طراز جهانی اوتیسم و سندرم ایکش شکننده در چهاردهمین کنفرانس بین‌المللی سندرم ایکس شکننده(FXS) که 16 تا 20 جولای در شهر اورنج‌کانتی کالیفرنیا با حضور استادان و پژوهشگران و بیماران و خانواده‌های دارای فرزندان (FXS)، برگزار شد، حضور یافت و تازه‌ترین یافته‌های خود را در این زمینه در قالب یک سخنرانی ارائه کرد.

به گزارش سایت بیناد احساسات فرهنگی این کنفرانس شامل بخش‌های متنوعی بود که از جمله آنها می‌توان به مباحث مرتبط با علم بنیادی،علوم بالینی،ارتباط صمیمی با خانواده‌ها،جلسات ارزیابی، بخش کودکان، اشاره کرد.

از جمله بخش‌های مهم این کنفرانس سخنرانی اساتید برجسته و صاحب‌نام در زمینه تشخیص و درمان سندرم ایکس شکننده بود.

دکتر رندی هگرمن از جمله سخنرانان این مراسم بود که سخنرانی او با استقبال بسیار زیاد علاقه‌مندان و نیز دانشمندان این حوزه روبرو شد،‌به نحوی که سالن کنفرانس هنگام سخنرانی ایشان بیش از هزار نفر حضور داشتند.

خانم هگرمن از جمله پژوهشگران برجسته در زمینه مسائل نوروساینس در آمریکاست که 22 سال تجربه کاری روی سندرم ایکس شکننده(FXS) دارد و به نوعی او را می‌توان مادر این پژوهش مهم به شمار آورد.

او در این سخنرانی درباره اثرات بالینی و کلینیکی مکانیزم سندرم ایکس و راهکارهای سلامت زیستن زنان حامل ژن سندرم ایکس شکننده به سخنرانی پرداخت.

دکتر هگرمن در این سخنرانی با اشاره به اثرات مخرب الکل و سیگار و سایر مواد مخدر روی سیستم اعصاب مغز و پیشرفت بیماری گفت:مصرف الکل و سیگار و ماریا جوانا و سایر مواد مخدر حتی در دوز و اندازه بسیار پایین اثرات مخربی بر روی مغز و نرون‌های مغزی دارد و مانع از کنترل بیماری می‌شود و منجر به افزایش اضطراب و اختلال در سیتسم این بیماران خواهد شد.

در این کنفرانس همچنین مقاله خانم مریم جباری امیری ، پژوهشگر و دستیار خانم هگرمن با عنوان “روند رشد دختران مبتلا به سندرم شکننده از جهش ژنتیکی” ارائه شد. او دانشجوی دکتری روانشناسی بالینی دردانشگاه کالیفرنیاست و در یک سال و نیم اخیر زیر نظر دکتر هگرمن به پژوهش در همین زمینه سرگرم بوده است و همکاری او با خانم هگرمن همچنان استمرار دارد که از جمله آنها به نتیجه رسیدن همین پژوهشی است که در کنفرانس سه روز در اورنج کانتی به ثمر نشست.

تاريخ: ۱۳۹۳/۰۵/۰۶
كليد‌واژه‌ها: پروژه‌ها،احساسات فرهنگی،کودکان ناتوان،رندی هگرمن
Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail


نظر شما:
نام و نام‌خانوادگی:* رايانامه:* تارنما: