تازه‌های احساسات فرهنگی






آخرين اخبار و رويداد‌ها




آشنایی با خیریه بهنام دهش‌پور(۱۳۷۹-)

Daheshpourموسسه خیریه بهنام دهش‌پور نام جوانی را بر پیشانی دارد که در سال ١٣٧٠ در سن هفده سالگی به بیماری سرطان مبتلا شد و در آخرین دوره درمان، سال ١٣٧۴، دست سرنوشت او را راهی مرکز رادیوتراپی بیمارستان شهدا تجریش کرد. وضعیت ناگوار بیماران مرکز یاد شده به شدت او را تحت تأثیر قرار داد و همین مواجهه‌ سبب شد تا  بهنام جوان با وجود بیماری سخت به برگزاری بازار خیریه در سال ١٣٧۴ اقدام کند. این بازارچه در آپارتمانی قدیمی در خیابان پاسداران و با کمک خانواده و دوستانش برپا شد و عواید حاصل از آن برای بهبود اوضاع بیماران مبتلا به سرطاناختصاص یافت.

پس از آن با یاری دوستانش کنسرت پیانویی در فرهنگسرای ارسباران به صحنه‌ برد و در نهایت آنکه آخرین شب زندگیش را در خانه و با فروش شمع‏‌های تزئینی به نفع بیماران نیازمند مبتلا به سرطان به پایان رساند.

مرگ او ضربه‌ روحی بزرگی برای خانواده‌اش بود، اما سبب شد تا آنها گام در وادی کار خیر نهند. عوائد حاصل از این برنامه‏‌ها همراه با کمک‏‌های خانواده بهنام، دوستان و سایر خیرین و نیکوکاران، صرف تکمیل و تجهیز سالن انتظار بخش رادیوتراپی و اتاق بازی و کتابخانه کودکان بیمار شد که در سال ١٣٧۵ افتتاح گردید، زمانی که بهنام دیگر در جمع دوستان و یاران نبود.

پس از آن جمعی از دوستان، خانواده و یاوران، همراه نیت خیر او شدند و بنا بر پیشنهاد دکتر حسین مدنی، ریاست وقت بخش، تصمیم گرفتند در ساختمان نیمه تمام رادیوتراپی و انکولوژی، دفتری را اختصاص دهند برای آنکه بتوانندبه تکمیل و تجهیز این بخش مدد برسانند.

این تلاش‌ها اما آنها را به این جمع‌بندی رساند که باید کارشان را اندکی منسجم‌تر به جلو ببرند، به همین دلیل در تاریخ ١٣٧٧/٩/١٩ تقاضای تأسیس «موسسه خیریه بهنام دهش‌پور به هیئت موسسان خانم شهلا لاجوردی (مادر بهنام)، آقای بهمن دهش‌پور (پدر بهنام)، محمد لاجوردی (دایی بهنام) و آقای دکتر حسین مدنی(ریاست وقت بخش رادیوتراپی و انکولوژی بیمارستان شهدا تجریش و پزشک معالج بهنام) تاسیس شد.

رسالت سازمانی موسسه خیریه بهنام دهش‌پور ارائه خدمات درمانی و حمایتی، در سطح بین المللی، به بیماران مبتلا به سرطان و خانواده‌های آنان بدون محدودیت سنی، ملیتی، مذهبی، جنسی، نوع و مرحله بیماری سرطان و تجهیز بیمارستان‌های دانشگاهی می‌باشد.

تلاش‌های تیم اصلی و کانون مرکزی موسسه  به ثمر نشست و در نهایت در تاریخ ١٣٧٩/١٢/١٣ به شماره ثبت ١٢۶٨۴ «موسسه خیریه بهنام دهش‌پور»به ثبت رسمی رسید.

پس از یکسال از درخواست تقاضای تاسیس با ١١ نفر هیئت امنا شروع به فعالیت رسمی نمود. اعضای هیئت امنا خانم‌ها شهلا لاجوردی، مهرنوش مقبل، لیلی بهمن، نسرین احتشام دفتری، سوسن اکرامی، زیبا نامدار، نویده جورابچی، ، فرزانه ذوالفقاری، لیلا نخجوان و آقایان بهمن دهش‌پور و دکتر حسین مدنی به این جمع پیوستند تا با قدرت و اقتدار افزونتری یاد و نام و هدف فرزند جوان را گرامی دارند و به پیش ببرند.

اعضای هیئت امناء در حال حاضر سر کار خانم ها شهلا لاجوردی، لیلی بهمن، مهرنوش مقبل، نسرین احتشام دفتری ، فرزانه ذوالفقاری، نویده جورابچی، زیبا نامدار ، لیلا نخجوان و آقایان بهمن دهش پور، مهرداد مترجمی و دکتر حسین مدنی می باشند.

تشکیل و تاسیس نگارخانه‌ای به نام بهنام دهش‌پور از جمله تلاش‌های دیگر این موسسه به شمار می‌رود و با برپایی نمایشگاه‌های نقاشی و هنری و جلب و جذب حمایت هنرمندان و نیکوکاران می کوشد تا بخشی و یا تمام  درآمد‌ حاصل از  فروش این آثار صرف کمک به دارو و درمان بیماران مبتلا به سرطان شود.

در سایت این موسسه می‌توانید برخی از خدماتی که به بیماران مبتلا به سرطان ارايه می‌شود را ملاحظه کنید.

این موسسه هم اکنون با مدیرعاملی خانم لیلی بهمن ادامه مسیر می‌دهد و  در سایه انسجام و وحدتی که در هیات مدیره و هیات مناء آن وجود دارد،افقی روشن و رو به گسترش برای فعالیت‌های ‌آن به چشم می‌آید.

اطلاعات بیشتر درباره فعالیت‌های این موسسه و نیز خدماتی که به بیماران مبتلا به سرطان  ارائه می‌کنند در سایت این موسسه قرار داده شده است.

تاريخ: ۱۳۹۴/۰۹/۱۶
كليد‌واژه‌ها: پروژه آشنایی با بنیادهای خیریه | موسسه خیریه دهش‌پور
Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail


نظر شما:
نام و نام‌خانوادگی:* رايانامه:* تارنما: