تازه‌های احساسات فرهنگی






آخرين اخبار و رويداد‌ها




بنیاد خیریه کیوا؛سازمانی برای کمک به کارآفرینان همه جهان

Screen Shot 2016-01-18 at 11.25.17 AMSensesCultural: بنیاد خیریه کیوا از جمله نهادهای بزرگ و بین‌المللی خیریه است که با یک حرکت ابتکاری توانسته‌است امکانات کوچکی را از هر فردی در هر جای این دنیای خاکی به دست آورد و صرف کارآفرینی برای هر فرد دیگر کند.

در این ایده ابتکاری بنیاد خیریه کیوا و مدیران و کارکنانی که در این سازمان غیرانتفاعی فعالیت می‌کنند به عنوان یک نهاد واسط عمل می‌کنند. آنها از فردی که دارای امکانات و توانایی‌های مالی است می‌خواهند که علائق خود در کمک کردن به دیگران را فهرست کند و این که دوست دارد چه کسی و با چه کاری رشد پیدا کرده و از وضعیت قبلی و فقر و فلاکت آمیزش به درآید. در سوی دیگر این بنیاد به بانک اطلاعاتی از افرادی دسترسی دارد که از آنها تقاضای وام می‌کنند تا بتوانند کارهای کوچک و بزرگ خود را تاسیس یا توسعه‌ دهند و از آن طریق بتوانند به زندگی کاری خود سر و سامانی بدهند.

مهمترین تفاوت این شیوه کمک به فقرا در این است که آنها را به سمتی سوق می‌دهد که اولا استعدادهای خود را شکوفا کرده و ثانیا به آنها می‌آموزاند که باید برای به دست آوردن پول یا درآمد زحمت و رنج کشیده و مصداق آن ضرب‌المثل شوند که:

نابرده رنج گنج میسر نمی‌شود
مزد آن گرفت جان برادر که کار کرد

این بنیاد دقیقا مصداق ضرب‌المثل معروف« به فرد ماهی ندهید، بلکه به او ماهیگری یاد دهید» است و در چنین مسیری به افراد کارآفرین وام‌های بی‌بهره می‌دهد تا بتوانند با ایجاد کار و بعد از آنکه از قبل کار خود به درآمدی رسیدند آن را بازپرداخت کنند.

از سوی دیگر با گزارش دوره‌ای به سرمایه‌گزار یا فردی که بودجه وامکاناتی را برای فرد متقاضی وام یا کارآفرین می‌دهد او را در جریان پیشرفت کاری وام گیرنده قرار می‌دهد و عملا به دیگران هم سرمشقی می‌دهد که اگر بودجه وامکانات مالی خود را در اختیار این سازمان قرار دهند، پولشان را به شوره‌زار نریخته‌اند.

حداقل بودجه برای ورود به این پروسه ۲۵ دلار است  که هر فردی می‌تواند با خواندن اطلاعاتی که روی سایت این سازمان قرار دارد نسبت به ورود و عضویت در این کار خیر اقدام کند.

در بخش‌هایی از این سایت تجربه‌های برخی از کارآفرینان که با همین پول‌های اندک حتی به نتایجی خیره‌کننده رسیده‌اند آمده است و نیز افراد خیری که با کمک کردن به افراد کارآفرین و پرداخت وام به آنها از طریق سازمان غیر انتفاعی کیوا، پولی را که پرداخت کردند بعد از مدت زمانی معین دریافت کرده‌اند.

Screen Shot 2016-03-26 at 7.34.22 AM

استقبال از این سازمان و شیوه کمک رسانی آن نیز خیره‌کننده بوده است. برای نمونه در گزارشی که روی سایت این مرکز و همزمان با روز جهانی زن در مارس ۲۰۱۶ و هفته زن داده شده  آمده است که تنها در هفته منتهی به روز زن(۸ مارس) با استفاده از پول یا وامی که ۴۰ هزار و ۸۵۰ نفر دادند نزدیک به ۴ و نیم میلیون دلار پول جمع شد که این پول به ۱۴ هزار و ۲۲۱ زن کار‌آفرین در سراسر دنیا داده شد تا بتوانند به رویای خود رد زندگی رنگ واقعیت ببخشند. برابر این گزارش تنها در روز  جهانی زن ۲ و میلیون و هفتصد هزاردلار وام داده شد.

برخی از گزارش‌های روز مرتبط با کمک‌های این سازمان در اینجا آمده است که می‌توانید از کم و کیف آنها بیشتر مطلع شوید.

تاريخ: ۱۳۹۵/۰۱/۰۷
كليد‌واژه‌ها: بنیاد خیریه | پروژه آشنایی با بنیادهای خیریه
Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail


نظر شما:
نام و نام‌خانوادگی:* رايانامه:* تارنما: