تازه‌های احساسات فرهنگی






آخرين اخبار و رويداد‌ها




گزارش دیلی میل از نتایج تازه‌ترین پژوهش‌ روی بیش از ۵ هزار اوتیسمی

Senses Cultural: سایت روزنامه دیلی میل در گزارشی که از یک پژوهش گسترده روی بیش از ۵ هزار کودک اوتیسمی صورت گرفته به نتایج جالبی رسیده است که می‌تواند خبرهای بسیار خوشایندی برای خانواده‌های اوتیسمی به شمار آید.

به گزارش  Senses Cultural  در بزرگترین مطالعه ژنتیکی در زمینه اوتیسم  که در آمریکا روی  بیش از 5000 خانواده مبتلا به این بیماری صورت گرفته است، 18 ژن جدید را کشف کردند که می‌توانند کلیدی برای درمان این بیماری باشند. در این گزارش آمده است که ۵۰۲۵۰ خانواده در این مطالعه شرکت کردند که به سفارش بنیاد معروف مرتبط با اوتسیم در ‌آمریکا با عنوان Autism Speak انجام شده است.

بر اساس نتیجه این تحفیق تا به امروز محققان 61 دسته ژن  پیدا کرده‌اند که در بروز اوتیسم موثر هستند.

نکته قابل توجه در رابطه با این تحقیقات این است که ژن‌های کشف شده با دیگر بیماری‌ها نیز مرتبط هستند و این موضوع می‌تواند دلیل این  مسئله را که بیماران اوتیسمی به بعضی بیماری‌ها مبتلا می‌شوند،  را دقیق‌تر توضیح دهد.

محققان این پروژه به ارتباط شیمیایی بین این ژن‌ها و عملکرد مغز دست پیدا کرده‌اند و امیدوارند بتوانند با کشف این ارتباطات درمان‌های موثرتری برای این بیماری بیایند.

نتایج این تحقیق در ژورنال Nature neuroscience منتشر شده است. و خلاصه ای از این گزارش روی سایت روزنامه دیلی میل انتشار یافته است. که می‌توانید این خلاصه را در لینک ببیند و مطالعه کنید.

#Senses_Cultural
#اوتیسم_تحقیق_آمریکا

 

تاريخ: ۱۳۹۶/۰۲/۰۷
كليد‌واژه‌ها: اوتیسم | اوتیسم-تحقیقات جدید
Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail


نظر شما:
نام و نام‌خانوادگی:* رايانامه:* تارنما: