تازه‌های احساسات فرهنگی






آخرين اخبار و رويداد‌ها




چراغ آگاهی‌بخشی اختلال اوتیسم را فروزان نگه داریم؛دوم آوریل روزجهانی اوتیسم

همزمان با روز جهانی اوتیسم(دوم آوریل) بنیاد احساسات فرهنگی فعالیت‌های خود در زمینه بهداشت و سلامت کودکان و خانواده‌های کودکان دارای اختلالات ذهنی را انسجام بخشیده است و بخش حمایت‌های مالی برای چنین برنامه‌ای را فعال کرده است.
در این پروژه قرار است بنیاد احساسات فرهنگی با همکاری با بخش نوروساینس در موسسه مایند دانشگاه دیویس کالیفرنیا به برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای خانواده‌های دارای کودکان اختلال دهنی، همانند اوتیسم، سندرم داون و سندرم ایکس شکننده کمک کند تا بتوانند با آسایش خیال بیشتری به مراقبت از فرزندان خود بپردازند.
تمرکز روی کودکان و خانواده‌های دارای کودک اوتیسمی از جمله این فعالیت‌هاست که تقارن آن با روز جهانی اوتیسم و ماه آوریل می‌تواند نوید خوبی باشد برای بنیاد ما که دست به چنین کاری بزند.
اوتیسم یا درخودماندگی(اگر این واِژه را ترجمه دقیقی بدانیم) را بسیاری اختلال قرن 21 نام نهاده‌اند که هر ساله بر تعداد مبتلایان به آن اضافه می‌شود.
به همین دلیل است که روز دوم آوریل را روز جهانی اطلاع‌رسانی درباره این اختلال نام نهاده‌اند و علاوه بر آن کل ماه آوریل را نیز ماه اوتیسمی‌ها لقب داده‌اند.
به یاد داشته باشیم که روز جهانی اوتیسم برای آن پا گرفت که یادی کنیم از اوتیسمی‌ها و کسانی که با این اختلال سراسر طاقت سوز روبرو هستند، اختلالی که مراقبت از کودکان و مبتلایان به آن انرژی و توانی مضاعف می‌خواهد و به همین دلیل است که برخی از روانپزشکان و به خصوص روانشناسان معتقدند باید بسترها و مقدماتی را برای تقویت نهادهای خانواده‌ها فراهم کرد.
این گروه بر این باورند که اضطراب، استرس و انواع فشارهای جانبی و اصلی که بر خانواده( به خصوص مادران دارای کودکان اوتیسم) وارد می‌شود توان و ظرفیت‌های آنها را برای مراقبت مناسب از فرزندانشان به شدت کاهش می‌دهد و همین مسئله سبب شده است که راه‌های تازه‌آی برای کمک به خانواده‌های دارای کودکان اوتیسم پیش بینی شود که از جمله آنها ایجاد کلاس‌های خاص کودکان در مدارس است که برای نمونه در همین شهر ساکرامنتو کالیفرنیا ، برخی از مدارس کلاس‌های ویژه کودکان دارای اوتیسم و یا انواع سندرم را تمهید کرده‌اند.

بنیاد احساسات فرهنگی در سال پیش رو فعالیت‌های جدی و اثرگذاری را در زمینه کودکان دارای اختلال اوتیسم و انواع دیگر اختلالات ذهنی  انجام خو اهد داد که در آینده نزدیک‌تر اطلاع‌رسانی افزونتری در این زمینه انجام خواهیم داد.

ما این روز را به تمامی کودکان و خانواده‌های دارای اوتیسم تبریک گفته و امیدواریم که همه دست به دست هم دهند برای حمایت از کودکان و خانواده‌های دارای کودکان اوتیسم.

تاريخ: ۱۳۹۴/۰۱/۱۲
كليد‌واژه‌ها: اوتیسم | دوم آوریل روزجهانی اوتیسم
Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail


نظر شما:
نام و نام‌خانوادگی:* رايانامه:* تارنما: