تازه‌های احساسات فرهنگی






آخرين اخبار و رويداد‌ها




پیشنهادات ویژه وال استریت ژورنال برای تابستان کتاب‌خوان‌ها

روزنامه وال استریت ژورنال  ضمن معرفی پرفروش‌های آمازون و معرفی آنها برای مطالعه در تابستان به بررسی شاخص خوانده شدن این آثار پرداخته است.

که بر این اساس، کتاب «تاریخچه مختصر زمان A Brief History of Time » نوشته «استیون(استفان) هاوکینگ» به عنوان کتابی که کمتر تا انتها خوانده شده معرفی شده است.

خبرگزاری کتاب ضمن ترجمه این مطلب وال استریت ژورنال آورده است:بخش نظرات مردمی سایت آمازون شاخص خوبی برای تعیین کتاب‌هایی است که تا انتها خوانده شده‌اند. اگر کتابی تا انتها خوانده شود نظرات مردم از میان تمام کتاب بیان می‌شود، اما در مورد کتاب‌هایی که به اتمام نمی‌رسند، نظرات فقط از اوایل کتاب بیان می‌شوند. بر اساس این شاخص در ادامه فهرستی از کتاب‌های قدیمی و جدید پرفروش آمده است که به ترتیب جزو کتاب‌هایی هستند که تا انتها خوانده شده‌اند:

  «سهرهThe Goldfinch » نوشته «دونا تارت»: 98 و نیم درصد

به نظر می‌رسد طولانی بودن یک رمان و نوع ادبیات آن است که باعث می‌شود خواننده نتواند آن را به پایان برساند. اما دقیقاً برعکس است. در این رمان 784 صفحه‌ای بیشتر نکات برجسته‌ی بیان شده از سوی خوانندگان از 20 صفحه آخر کتاب انتخاب شده که خانم تارت در آن بی‌پرده سخن گفته است. در این رمان که با تحسین منتقدان روبرو شد، یک نیویورکی 13 ساله (تئودور) و زنده مانده از یک حمله تروریستی در موزه هنر، با یک نقاشی قرن 17 هم داستان و هم سرنوشت می‌شود و نویسنده به خوبی خواننده را گرفتار واژه های خود کرده و قلب و ذهن او را به خوبی تکان می‌دهد.

«آتش سوزی / Catching Fire » نوشته «سوزان کالینز» : 43 و چهار درصد

آتش سوزی رمان دیگری است که خواننده را وامی‌دارد آن را تا انتها بخواند. در میان نظرات 28703 خواننده این کتاب، یک جمله بیش از همه به چشم می‌خورد: «گاهی اتفاقاتی پیش می‌آیند که انسان قادر به مقابله با آن‌ها نیست.» لحن و داستان رمانتیک این کتاب در انتهای داستان نیز در گرفتن امتیاز بالا بسیار مؤثر بوده است.

«گتسبی بزرگ/ The Great Gatsby » نوشته «اف. اسکات فیتزجرالد» : 28 و 3 درصد

در این رمان بزرگ مثلث عشقی وجود دارد که در برابر نابرابری‌های گسترده قدرت و ثروت جامعه آمریکا قدم علم کرده است. هرچند فیتز جرالد همچون یکی از شخصیت‌های داستانش ، نیک کراوی (Nick Carraway) مردمان ثروتمند و زرق و برق آن دوران را می‌ستود ولی با زر پرستی و سقوط اخلاقی منتج از آن میانه خوبی نداشت. جمله‌ای از نیک کراوی در داستان هست که می‌گوید: «هرکسی حداقل خود را دارای یکی از فضائل اصلی اخلاقی می‌داند، و این فضیلت در مورد من صداقت است. من یکی از صادق‌ترین افرادی هستم که تا کنون دیده‌ام.» در واقع تمام داستان حول همین محور می‌چرخد.

«پسران تلألو / Flash Boys » نوشته «مایکل لوئیس» : 21و 7 درصد

این کتاب غیر داستانی اما رمان‌گونه درباره گروهی در وال استریت است. آن‌ها از اینکه انحصار تجارت در بازار در دست عده‌ای خاص است، ناامید می‌شوند و با یکدیگر متحد می‌شوند تا قالب بازار اقتصادی را تغییر دهند؛ آن‌ها از دستمزدهای بالا دست می‌کشند و از تخصص‌های خود در بانک‌های بزرگ، بورس و شرکت‌های تجاری استفاده می‌کنند. این پسران لایه‌های درونی وال استریت را دانه دانه باز می‌کنند و از حقیقت بازی‌های پرفریب وال استریت پرده برمی‌دارند.

«وارد میدان شوید/ Lean In» نوشته «شریل سندبرگ»: 12 و 3 درصد

سندبرگ که از مدیران ارشد فیس بوک است، در ﮐﺘﺎب ﺟﻨﺠﺎﻟﯽ خود ﻣﯽ‌‎ﮔﻮﯾﺪ دﻟﯿﻞ ﻋﻘﺐ ﻣﺎﻧﺪن زﻧﺎن از ﻣﻮﻗﻌﯿﺖ‌ھﺎی ﮐﻠﯿﺪی اﯾﻦ اﺳﺖ ﮐﻪ ﺷﺠﺎﻋﺖ رﺳﯿﺪن ﺑﻪ ﺧﻮاﺳته‌ھﺎیشان را ﻧﺪارﻧﺪ و زود ﭘﺎیشان را از روی ﮔﺎز ﺑﺮﻣﯽ دارﻧﺪ. وی کمرو بودن و نداشتن اعتماد به نفس را دلیل کناره‌گیری زنان از تصدی مشاغل حساس و کلیدی می‌داند.

 «اندیشیدن سریع و آهسته / Thinking Fast and Slow» نوشته «دانیل کانمن» : 6و 8 درصد

ظاهراً مطالعه این کتاب بیشتر آهسته صورت گرفته تا سریع! پروفسور کانمن در این کتاب مفصل که موضوع روانشناسی شناخت و ادراک دارد، سعی در تحلیل خطاهای ذهنی سیستم تصمیم‌گیری انسانی دارد.

«تاریخچه مختصر زمان/ A Brief History of Time» نوشته «استفان هاوکینگ» : 6و 6 درصد

هر نماد و نام اصیل برای حفظ شهرت خود تلاش می‌کند، اما این کتاب هاوکینگ با عدم استقبال خوانندگان مواجه شد.

 «سرمایه‌در قرن21 /Capital in the Twenty-First Century‌»‌نوشته توماس پیکتی: 2 و 4 درصد

بله، این کتاب فقط سه ماه است که به بازار آمده، اما رقابت چندان فشرده‌ای ایجاد نکرده است. نظرات مردمی این کتاب 700 صفحه‌ای فقط درمورد 26 صفحه نخست کتاب بیان شده است.

بنابراین اگر کتاب قطور آموزشی را که برای مطالعه انتخاب کرده‌اید، نمی‌توانید به اتمام برسانید نگران نباشید. این موضوع مختص شما نیست!

تاريخ: ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail

نظر شما:
نام و نام‌خانوادگی:* رايانامه:* تارنما: