تازه‌های احساسات فرهنگی






آخرين اخبار و رويداد‌ها




کیت بلانشت سفیر تازه حسن نیت سازمان ملل برای پناهندگان

Sensescultural:کیت بلانشت بازیگر استرالیایی با انتخاب از سوی سازمان ملل متحد به عنوان سفیر حسن‌نیت پناهندگان سازمان ملل بر اهمیت انجام مسئولیت‌های جهانی تاکید کرد.

روزنامه گاردین در گزارشی از این رخداد نوشت که سازمان ملل،  از کیت بلانشت بازیگر استرالیایی برنده جایزه اسکار کمک می‌گیرد تا در میان بحرانی بزرگ، آگاهی درباره مشکلات پناهندگان را افزایش دهد.

سازمان پناهندگان سازمان ملل اعلام کرد بلانشت را به عنوان جدیدترین سفیر حسن نیت خود انتخاب کرده است؛ نقشی که آنجلینا جولی ستاره فیلم آمریکایی هم آن را در اختیار دارد. بلانشت در بیانیه‌ای گفت: «من عمیقا از اتخاذ این نقش مفتخرم» و روی این تاکید کرد که «هرگز زمانی حیاتی‌تر از امروز برای ایستادن کنار پناهندگان و نشان دادن همبستگی وجود نداشته است. ما در دوران بحرانی بی‌سابقه زندگی می‌کنیم و باید مسئولیت‌ها را در سطح جهانی با هم سهیم شویم.»

سال گذشته تعداد رکوردشکن ۶۰ میلیون نفر در سراسر جهان از خانه‌های‌شان آواره شدند و با استناد به کمیساریای عالی سازمان ملل برای پناهندگان (UNHCR) بیش از یک سوم آنها به عنوان پناهنده زندگی می‌کنند.

در حالیکه قاره اروپا با بیشترین موج مهاجرت از زمان جنگ جهانی دوم تا به حال مواجه شده ولی با موجی رو به رشد از بیگانه‌هراسی هم دست‌و‌پنجه نرم می‌کند. بلانشت گفت: «انگار سر یک دو راهی قرار گرفتیم، آیا وارد مسیر ترحم و دلسوزی می‌شویم یا راه نابردباری را انتخاب می‌کنیم؟ به عنوان یک مادر، می‌خواهم فرزندانم مسیر دلسوزی را انتخاب کنند.»

به گفته UNHCR، پیش از اعلام رسمی خبر انتخاب بلانشت، او به اردن رفته بود تا عملیات بزرگ سازمان ملل برای کمک کردن به کسانی که در نبرد پنج ساله سوریه خانه‌های‌شان را از دست داده‌اند از نزدیک ببیند و شخصا با خانواده‌های پناهندگان ملاقات کند و داستان‌های‌شان را بشنود. پیش از آن هم او به مدت بیش از یک سال همکاری نزدیکی با این سازمان داشت تا آگاهی بیشتری نسبت به کسانی که مجبور به ترک خانه‌هایشان شدند به وجود بیاورد. این فعالیت‌های او شامل سفری به لبنان در سال گذشته برای ملاقات با افراد بی‌وطن هم می‌شد.

 

فیلیپو گرَندی رییس UNHCR از انتخاب بلانشت تجلیل کرد و گفت این کار باعث می‌شود «مردم بهتر پناهندگان را درک و از آن‌ها حمایت کنند. او تا به حال تعهد خود نسبت به این هدف را نشان داده و ما به آینده چشم می‌دوزیم تا ببینیم او چطور در نقش جدید خود الهام‌بخش افراد بسیار دیگری هم خواهد بود. هرگز نیاز برای ساخت این پل‌ها ضروری‌تر نبوده است.»
منبع: مهر

تاريخ: ۱۳۹۵/۰۲/۱۵
كليد‌واژه‌ها: پناهندگان و مهاجران | سفیران زن سازمان ملل متحد | کیت بلانشت
Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail


نظر شما:
نام و نام‌خانوادگی:* رايانامه:* تارنما: