تازه‌های احساسات فرهنگی






آخرين اخبار و رويداد‌ها




آشنایی با موسسه خیریه رعد الغدیر

Screen Shot 2016-04-22 at 6.49.32 AMSensesCultural:مؤسسه نيكوكاري رعد الغدیر با هدف ارتقاء سطح توانايي‌هاي افراد توان‌ياب(معلولين جسمي- حركتي) از طريق فرايند«آموزش فني و حرفه‌اي»، «توانبخشي» و «اشتغال» از آبانماه سال 1380 رسماً کار خود را آغاز كرد.

پس از طی تشریفات لازم اين مؤسسه تحت شماره ۲۱۷۰۰ در تاريخ ۲۸ مهرماه ۱۳۸۶بعنوان یک “N.G.O” یا نهاد غیردولتی رسماً به ثبت رسيده است.نظر به اینکه هدف بانیان، خدمتگزاران و حامیان این مؤسسه و توان‌یابان عزیز، ضمن مقابله با تفکر ناتوانی؛ تن‌پروری و صدقه‌گیری؛ ترویج و تحقق اندیشه توانائی و تلاش موثر به‌منظور تأمین معاش عزتمند است، لذا این مؤسسه تصمیم گرفت به حمایت از بحث اشتغال و خود اشتغالی عزیزان معلول بپردازد. این تصمیم با یاری خداوند متعال و مساعدت انسان‌های نوعدوست و نیک‌اندیش روبرو شد و از سوی دیگر با اقبال جامعه توان یابان همراه شد که بسیاری از آنها می‌‌توانند با اندکی تشویق و در اختیار نهادن امکاناتی اندک خود به مدیریت امورشان بپردازندو علاوه بر‌ آبن به یک درآمدزایی ثابت برسند.  به همین دلیل بود که این عزیزان در مدتی کوتاه به افرادی حرفه‌ای و توانمند برای زندگی و معیشت آبرومندانه از طريق اشتغال در كارگاه هاي حمايتي “خياطي”،”مرکز پيام” ، و همچنين كارگاه هاي حمايتي خود اشتغالي در زمينهقابسازي – گرافيك رايانه وصنایع دستي و هنری” تبدیل شده و می‌شوند.

در همين راستا پس از طي ۱۵ سال خدمت صادقانه و ارائه خدمات رایگان در تمامی سطوح به بيش از ۱۴۰۰ معلول جسمي حرکتي شهر تهران اين موسسه موفق به ايجاد اشتغال پايدار براي ۴۸۰ نفر از توان يابان تاکنون شده است.

از سوی دیگر این موسسه توانست فرهنگ توان‌یابی معلولان را نیز گسترش دهد و تا کنون نزدیک به ۴۰ موسسه در این زمینه به جمع حامیان این موسسه و حرکت خیر آن پیوستند و به تفاریق از این حرکت حمایت می‌کنند.

موسسه در اجراي فعاليتهاي جمعي و عام المنفعه خود از خدمات ارزشمند دو گروه همياری جوانان و گروه همياری بانوان بهره می گيرد.

گروههای همياری به اقتضای شرايط موجود بصورت مشترک يا مستقل در زمينه های توسعه فرهنگ نيکوکاری، کمکهای آموزشی و اداری، برگزاری مراسم و جشنها، عضوگيری و بورسيه کارآموزان، برگزاری نمايشگاهها و بازارهای خيريه و جمع آوری مالی بصورت کاملا داوطلبانه و رايگان فعاليت می نمايند.

 بخشی دیگر از فعالیت‌های خیریه این موسسه تشکیل گروه بانوان هميار است که در‌ آن، جمعی ازبانوان نيک‌انديش  درقالب کمیته‌های مشخص(ازدواج و تامین جهیزیه- درمانی و پزشکی- اردوئی- آموزشی- اشتغال و…) در فعاليت‌های ذيل مجتمع را ياری می‌دهند:

  1. جذب کمک‌های مردمی(نقدي و غير نقدي)
  2. مشاركت دربرگزاری اردوهای فرهنگی – سياحتی داخل و خارج از شهر
  3. برگزاری جشن‌ها و بازارچه‌های خيريه مختلف در طول سال
  4. جمع آوری نذورات
  5. بازدید از منازل کارآموزان نیازمند
  6. مشاركت در اجراي برنامه هاي فرهنگي درون موسسه
  7. شناسايي معلولان منطقه و معرفي آنان جهت بهره‌مندي از خدمات به موسسه
  8. تهيه و توزيع ارزاق در مناسبت‌هاي خاص به توان‌يابان تحت پوشش موسسه
  9. مشاركت در تهيه مايحتاج اوليه آشپزخانه و كمك در طبخ غذاي روزانه توانيابان
  10. معرفي موسسه به سايرين و جذب پتانسيلهاي حمايتي آنان در جهت رشد و ارتقا خدمات موسسه
  11. تهيه جهيزيه جهت توان‌يابان در شرف ازدواج
  12. تلاش در جهت اشتغال توان‌يابان در ارتباط با ساير سازمانها و شركت‌ها.

گستردگی معلوليت (از هر10عضو جامعه يك نفر دچار نقص جسمی، حسی، حركتی و … می‌باشد) كوششهايی را در جهت آموزش ويژه اين افراد می‌طلبد تا بتواند از مواهب يك زندگی دلپذير و عادی مانند ديگر همنوعان گروه سنی خود برخوردار باشند‌.

در بخشی از منشور این نهاد خیریه هدف‌های انسانی و عالی آمده است:

  • جهل، غفلت، خرافه و ترس از جمله عوامل اجتماعی هستند كه در پهنه تاريخ، افراد معلول را منزوی ساخته و موجبات كندی يا توقف رشد آنان را فراهم می‌آورد‌.
  • جمع آوری اعانه و پرداخت مقرری، در نهايت معلول جسمی و حركتی را به معلول اجتماعی تبديل می‌نمايد.
  • نيكی، نيازی فطری و نيكوكاری، پاسخ به نياز درونی انسان است. همياری محبت آميز پژمردگان را شاداب، ناتوانان را توانا و مأيوسان را اميدوار می‌سازد.
  • از عوامل رضايتمندی انسان احساس توانايی زيستن بدون اتكاء به ديگران است پس همچون ديگر اقشار جامعه، معلولان نيز بايد از داشتن فرصتهای شغلی شرافتمندانه و كسب روزی حلال برخوردار باشند.
  • توانبخشی حرفه ای عاملی مؤثر در كاهش يا رفع محدوديتهای معلولين است. پس چرا نتوان كلمه “توان‌ياب” را جايگزين كلمه “معلول” نمود؟ انتخاب ما اينچنين باشد.
  • آموزش و اشتغال كه نقش عظيمی در بازسازی شخصيت و تامين استقلال توان‌يابان ايفاء می‌كند عملی صالح بشمار می‌آيد.
  • توان‌يابان با برخورداری از توانائيهايی چون شجاعت، محبت، تسخير ناپذيری، دقت نظر، پشتكار و اخلاص می‌توانند با اتكاء به نفس سطح علمی و حرفه‌ای خود را بر حل مسائل متمركز سازند.

تلاش این مجموعه بر این است که بتواند اهداف زیر را برای معلولان به مرحله عمل و تحقق برساند:

  1. خدمات آموزشی و توانبخشی حرفه‌ای را تا حد توان در اختيار توان‌يابان قرار داده و با فراهم‌آوردن زمينه‌های اشتغال برای آنها به ارائه خدمات متقابل از جانب ايشان، بعنوان بازدهی به نفع جامعه توان‌ياب، اميدوار باشند.
  2. آموزش توان‌يابان به گونه‌ای باشد كه تا سرحد امكان جبران محدوديت‌های جسمی، حسی و حركتی آنها را موجب شود.
  3. آموزش‌های مفيد و به روز‌، كاربردی و متناسب با امكانات و توانائي‌های توان‌يابان را با اين هدف كه در نهايت امكانات اشتغال آنها را تسهيل نمايد ارائه کنند.
  4. سازماندهی و همه فعاليت‌ها و تلاش‌های این نهاد به گونه‌ای است كه بتوان بيشترين بازدهی را برای توانبخشی حرفه‌ای توان‌يابان به انتظار نشست.
  5. كمك‌های دريافتی از نيكوكاران را به گونه‌ای بهينه به مصرف برسانند كه پوشش جغرافيايی هر چه بيشتر جامعه توان‌ياب در اقصی نقاط كشور را موجب گردد.
  6. جنبه‌های كاربردی و حرفه‌ای بودن آموزش‌های ارائه شده را همواره ارتقاء بخشيده و اين هدف را كه منظور از آموزش‌های ارئه شده توانا شدن كارآموز برای كار ثمر بخش و اقتصادی است همواره مد نظر داشته باشند.
  7. در ارائه خدمات به توان‌يابان همه اقشار جامعه را مد نظر داشته و در عين حال برای توان‌يابان نقاط دور افتاده، محروم و مصيبت‌زده اولويت قائل شوند.
  8. وجهه اجتماعی مجتمع را همواره ارتقاء بخشیده، به گونه‌ای كه جاذب افراد نيكوكار و كمك‌های مردمی عاری از هر گونه شبهه و در راستای رضای خالق و خلق نيكوكار باشد. در يك كلام پرورش و ارتقاء احساس درونی انسان‌های خير را كوشا و ايشان را در نيل به اعمال خير بيشتر مشوق باشند.
تاريخ: ۱۳۹۵/۰۱/۱۸
كليد‌واژه‌ها: پروژه آشنایی با بنیادهای خیریه | موسسه خیریه رعد الغدیر
Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail


نظر شما:
نام و نام‌خانوادگی:* رايانامه:* تارنما:

خرید بک لینک ارزان
https://seoarzan.ir/buy-backlinks/
وای خیلی خوبه ساییتون
آلبوم جدید
http://www.abanmusic.net/%d8%af%d8%a7%d9%86%d9%84%d9%88%d8%af-%d8%a2%d9%87%d9%86%da%af-%d8%ac%d8%af%db%8c%d8%af-%d9%85%d8%ac%db%8c%d8%af-%d8%ae%d8%b1%d8%a7%d8%b7%d9%87%d8%a7-%d8%a8%d9%87-%d9%86%d8%a7%
سلام.خواستم بابت وبسایت خوبتون ازتون تشکر کنم و امیدوارم باعث ایجاد انگیزه براتون بشه
شیرافزا
https://tabibtabiban.com/index.php?id_product=60&controller=product
بهترین وبسایتی که تاحالا دیدم.ازتون متشکرم
دانلود آلبوم جدید
http://www.music-archive.ir/%d8%af%d8%a7%d9%86%d9%84%d9%88%d8%af-%d8%a2%d9%87%d9%86%da%af-%d8%ac%d8%af%db%8c%d8%af-%d8%a2%d9%88%d8%a7%d9%86-%d8%a8%d9%86%d8%af-%d8%a8%d9%87-%d9%86%d8%a7%d9%85-%d9%82%d8
سلام.ممنون .خیلی خوب بود.از دست اندرکاران وبسایت به این خوبی سپاسگزارم
دانلود رایگان سریال
http://lavinmovie.org/%d8%af%d8%a7%d9%86%d9%84%d9%88%d8%af-%d9%81%db%8c%d9%84%d9%85-three-colors-white-1994/
سلام.خواستم بابت وبسایت خوبتون ازتون تشکر کنم و امیدوارم باعث ایجاد انگیزه براتون بشه