تازه‌های احساسات فرهنگی






آخرين اخبار و رويداد‌ها




تا ۲۰۲۰ هشت میلیارد درخت بکارید؛۲۲ آوریل روز جهانی زمین

SensesCultural: تا چند سال دیگر پاسداشت روز جهانی زمین به پنجاه سالگی خود خواهد رسید. جنبش و جریانی که سال ۱۹۷۰ پاگرفت و اکنون به جایی رسیده است که در چنین روزی قرار است رهبران ۱۵۰ کشور جهان پای قرارداد پاریس را که در سال ۲۰۱۵ بر آن پای فشردند امضاء کنند و به آن متعهدباشند.

از چندی قبل در سایتی که به همین منظور طراحی شده است تا تازه‌ترین اطلاعات مربوط به  تحولات و تصمیمات در این زمینه را به آگاهی عموم برساند.

هم اینک نیز (همزمان به ۲۲ آوریل و روز جهانی زمین)نشست سران کشورهای بزرگ و نیز مباحثات آنها در زمینه تغییرات آب و هوایی به صورت مستقیم پخش می‌شود. در همین لحظاتی که این نوشته می‌آمد ال‌گور، معاون بیل کلینتون که اکنون از چهره‌های برجسته مدافع محیط زیست است سخنرانی کرده است و نکات درخشانی را درباره حمایت از محیط زیست گفت.

او در این سخنرانی به همکاری‌های جری بروان و عزم و اراده او برای ایجاد این تغییرات در ایال کالیفرنیا اشاره کرد و نیز بر استفاده از انرژی خورشیدی در ایالت کالیفرنیا تاکید کرد.

برای دیدن مستقیم آنچه که در نشست امروز در سازمان ملل می‌گذرد به اینجا بروید.

از سوی دیگر در سایت روز‌جهانی زمین متنی کوتاه آمده است که در آن از آغاز درخت‌کاری و رساندن تعداد درختان به نزدیک به ۸ میلیارد درخت در سال ۲۰۲۰ تاکید شده است.

برگردانی از این متن را بخوانید:در ۵ سال آینده که روز زمین به سالگرد۵۰ سالگی خود نزدیک می‌شود، از همه شما می‌خواهیم که به یکی از اهداف آرمانی و بلند‌پروازانه ما کمک کنید. هدفی که ما رابه کاشتن ۷ و هشت میلیارد درخت در سال ۲۰۲۰ ترغیب می‌کند.

همچنانکه می‌دانید درختان اولین هدف از ۵ هدف بزرگ ما در این شمارش معکوس ۵ ساله تا سالگرد ۵۰ سالگی زمینند. این ابتکارات به خودی خود و با هم تاثیر قابل توجه و مهمی بر روی زمین دارد و به عنوان پایه و اساس در خدمت یک سیاه پاک‌تر، سالم‌تر و پایدارتر قرار می‌گیرد.

 اما چرا درختان ؟

چون درختان با تغیررات آب و هوایی مقابله می‌کنند.آن‌ها گاز دی‌اکسیدکربن مضر و اضافی موجود در جو را جذب می‌کنند. در حقیقت، در یک سال، یک هکتار از درختان بالغ قادر بر جذب گاز دی‌اکسید‌کربن تولیدی خودروهایی است که به طور متوسط ۲۶۰۰۰ مایل حرکت کرده‌اند.

از دیگر سو درختان به ما کمک می‌کنند تا هوای پاک را تنفس کنیم.درختان بو و ‌گازهای آلاینده (اکسیدهای نیتروژن، آمونیاک، دی اکسید‌گوگرد و ازن) را جذب می‌کنند و ذرات هوا را توسط به دام انداختن آن‌ها در برگ‌ها و پوست خود تصفیه می‌کنند.

درختان به جوامع کمک می‌کنند

درختان به جوامع کمک می‌کنند تا به پایداری اقتصادی و زیست محیطی بلند مدت خود دست یابند و غذا، انرژی و درآمد تولید می‌کنند.

برای همراهی با این حرکت جهانی ۵ ساله در مرحله اول درخت بکارید و سپس با کمک مالی و یا تشویق در شبکه‌های اجتماعی دیگران را به این کار ترغیب کنید.

برای تشویق به کارزار ما بپیوندید و با امضای این متن  در زمره هوادران تغییرات آب و هوایی قرار بگیرید.

تاريخ: ۱۳۹۵/۰۲/۰۳
كليد‌واژه‌ها: جری براون | کنفرانس تغییرات آب و هوایی پاریس ۲۰۱۱۵
Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail


نظر شما:
نام و نام‌خانوادگی:* رايانامه:* تارنما: