تازه‌های احساسات فرهنگی






آخرين اخبار و رويداد‌ها




روز جهانی اوتیسم ۲۰۱۸ و فعالیت‌های بنیاد Sense Cultural در ایران

Mohamad nami DRSense Cultural:امسال و از طرف سازمان ملل، روز پنجم آوریل به عنوان روز آگاه‌سازی جهانی اوتیسم تعیین شده است. شعار امسال روی «توانمندسازی زنان و دختران مبتلا به اوتیسم» متمرکز شده است و بنیادSense Cultural نیز به تناسب این روز که با روزهای آغازین سال ۱۳۹۷ همزمان است، برخی برنامه‌های آینده خود در ارتباط با این اختلال را اعلام می‌کند تا مخاطبان ما، به خصوص خانواده‌های دارای کودکان اوتیستیک و به ویژه «مادران(زنان) دختران مبتلا به این اختلال» به تلاش‌هایی که در زمینه ارتقاء و تبادل دانش اوتیسم از کشورهای توسعه‌یافته به ایران، صورت می‌گیرد وقوف یافته و اطلاعات افزونتری به دست آورند. البته این نکته لازم به یاد‌آوری است که هفته اول آوریل و نیز تمامی ماه آوریل از سوی نهادهای مرتبط با اوتیسم به عنوان ماه اطلاع‌رسانی در زمینه این اختلال نامگذاری شده است و چه نیکوست که این ماه را با انرژی و توان افزونتری به این کار اختصاص دهیم. اما برنامه‌های بنیاد برای سال پیش رو:

با اضافه شدن دکتر محمد نامی، مدیر گروه علوم اعصاب در دانشگاه علوم پزشکی شیراز به جمع مشاوران و کارشناسان بنیاد Sense Cultural همکاری‌های ما با دانشگاه شیراز و دپارتمان نوروساینس این دانشگاه شکل منظم‌تر و پایدارتری خواهد گرفت.

دکتر محمد نامی به جمع مشاوران بنیاد Sense Cultural پیوست

برابر توافقات انجام شده ویزیت آنلاین از خانواده‌های اوتیسمی با حضور پروفسور رندی‌هگرمن انجام می‌شود و دکتر نامی مدیریت این بخش را بر عهده دارند و افراد و خانواده‌ها با توجه به نوبتی که در این زمینه دریافت می‌کنند، در زمینه مشکلات فرزندانشان مشورت های لازم را با کارشناسان و متخصصان زیر پوشش بنیاد Sense Cultural انجام خواهند داد.
مهمترین حسن این کار کاستن از هزینه‌‌های غیرضروری و سفرهایی خواهد بود که وقت و انرژی و هزینه‌های بالایی را بر خانواده‌‌های دارای کودکان اوتیستیک تحمیل کرده و می‌کند. این کار سبب می‌شود بخشی از دغدغه‌های مالی و زمانی مادران و پدران دارای کودکان اوتیستیک برطرف شود.

بخشی دیگر از فعالیت‌های ما در سال پیش رو تسهیل امکاناتی برای پژوهشگران و دانشجویان رشته‌های روانشناسی و روانپزشکی و نوروساینس در ایران است تا با بهره‌گیری از امکانات بنیاد Sense Cultural و ارتباطات کاری و حرفه‌ای که با موسسات دانش‌ بنیانی چون موسسه مایند از دانشگاه یو سی دیویس آمریکا دارد، بستری را برای پژوهشگران جوان و محققان فراهم سازد که از این رهگذر تازه‌ترین دستاوردهای علمی در زمینه اوتیسم و اختلالات ذهنی به ایران را فراگیرند و به ایران انتقال دهند و از سوی دیگر بابی گشوده شود برای همکاری متقابل میان نخبگان دو کشور در این زمینه‌ها و موضوعات که بتوانند پژوهش‌های خود را در قالب مقاله‌های علمی در ژورنال‌ها و مجلات معتبر مرتبط با این موضوعات انتشار دهند. خوشبختانه در این زمینه نیز ما با مدیریت آقای دکتر نامی و مشارکت بین‌المللی موسسه مایند، تلاش‌هاو توافقاتی را صورت‌بندی‌کرده‌ایم که به زودی اطلاعات دقیق‌تر در این زمینه را از طریق سایت‌های فارسی و انگلیسی و سایت آکادمی بهداشت و سلامت بنیاد Sense Cultural به اطلاع علاقه‌مندان خواهیم رساند.

تاريخ: ۱۳۹۷/۰۱/۱۶
كليد‌واژه‌ها: دوم آوریل روزجهانی اوتیسم | روز جهانی اوتیسم
Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail


نظر شما:
نام و نام‌خانوادگی:* رايانامه:* تارنما: