تازه‌های احساسات فرهنگی






آخرين اخبار و رويداد‌ها




روز شکرگذاری و کارنامه ما در سالی که رو به پایان است

Screen Shot 2015-11-26 at 9.33.54 AMروز شکرگذاری یا همانTHNKSGIVING  این ویژگی را دارد که نگاهی به کارنامه‌های فردی و جمعی خودمان بیندازیم در سالی که گذشت تا با ارزیابی نقاط قوت و تقویت بیشتر آنها و نیز بررسی نقاط ضعف و برطرف ساختن‌آنها گام‌های استوارتری برداریم به سوی هدف‌ها انسانی که در نظر داریم.

بنیاد Senses Cultural با هدف گسترش گفتمان صلح و دوستی در پرتو هنر و توجه به سلامت و محیط زیست گام در این راه نهاده است. فعالیت‌های یک سال گذشته ما نشان می‌دهد که ما در چند زمینه توانستیم گام‌های مهمی برداریم.آکادمی بهداشت و سلامت بنیاد Senses Cultural در همین سال شکل گرفت و پایه‌های آن ریخته شد و نتیجه آن برگزاری نخستین کنفرانس بین‌المللی اوتیسم در تهران بود  که با همکاری بنیاد بیماری‌های خاص انجام شد.

ما دو تن از چهره‌های شناخته شده و دانشگاهی از موسسه مایند دانشگاه دیویس را به این کنفرانس بردیم و توانستیم فضایی مناسب ایجاد کنیم برای تبادلات فکری و علمی در زمینه اوتیسم و اختلالات ذهنی کودکان بین دانشمندان آمریکایی و نیز استادان و مراکز اوتیسم در ایران. بیش از ۳۰۰ تن از خانواده‌های دارای فرزندان اوتیسم در این کنفرانس دو روزه شرکت کردند و از بحث‌ها و دیدگاه‌های استادان بهره بردند.

پایان نخستین همایش بین‌المللی اوتیسم در تهران؛ گزارش سخنرانی دو چهره دانشگاهی از آمریکا

این کار می‌تواند آلام و رنج‌های خانواده‌های دارای کودکان اوتیسم را اندکی تخفیف دهد و آن‌‌ها را به آینده فرزندانشان امیدوار کند.

خوشبختانه با بازخوردهای مثبتی که این کنفرانس داشت این همکاری‌ها قطعا در سال آینده توسعه یافته و کارهای بزرگتری در این زمینه انجام خواهد شد. همچنانکه این نوید را به مخاطبان و علاقه‌مندان به فعالیت‌های سلامت و بهداشت بنیاد Senses Cultural بدهیم که به زودی سایتی ویژه برای آکادمی سلامت و بهداشت بنیاد Senses Cultural به دو زبان فارسی و انگلیسی( که در آینده زبان عربی هم به آن اضافه خواهد شد) فعالیت رسمی‌اش را آغاز خواهد کرد و نیز بخش بورس تحصیلی برای علاقه‌مندان به دانش‌افزایی در زمینه اختلالات ذهنی کودکان راه‌اندازی‌ خواهد شد.

پروژه بورسیه بنیاد Senses Cultural برای بهداشت و سلامت خانواده‌های دارای کودکان اختلال ذهنی

همچنانکه سایت فارسی و انگلیسی به گونه‌ای طراحی شده است که در بخش مشاوره‌های آنلاین بتواند با مدد گرفتن از امکانات فضای مجازی ارتباطات مستقیم با خانواده‌های دارای فرزندان اختلال ذهنی( به خصوص اوتیسم) را سامان دهد.

فعالیت‌های بخش هنر و نمایشگاه عکاسی

بخشی دیگر از فعالیت‌های ما به حوزه هنر و به خصوص هنر زنان در منطقه خاورمیانه و به ویژه ایران اختصاص دارد. نمایشگاه عکس زنان خاورمیانه ؛قدرت پایدار که سال گذشته نهالش در دانشگاه دیویس کاشته شد. در سال جاری در دو شهر سانفرانسیسکو(دانشگاه سانفرانسیسکو) و نیز شهر سانتا کلارا به نمایش در آمد تا نشانه‌ای باشد از تلاش‌های زنان در این منطقه و زیست و زندگی آنها.

نمایشگاه نخست در ماه اکتبر برگزار شد که با حضور و سخنرانی یکی از زنان برجسته و فعال در زمینه فعالیت‌های بشردوستانه همراه بود. ایشان خانم کارن کانینگ ابوزید هستند که بیش از سی سال از طرف سازمان ملل در مناطق خطرخیز و جنگ‌زده‌ای چون سوریه و لبنان و فلسطین و نیز مناطق آفریقایی حضور داشتند و کمک‌های انساندوستانه و ارزنده‌ای را انجام دادند که به همین مناسبت ما نمایشگاه سانفرانسیسکو را به ایشان تقدیم کردیم.

گزارش سایت گلدن گیت اکسپرس از نمایشگاه عکس زنان خاورمیانه در دانشگاه سانفرانسیسکو

و نمایشگاه دوم از روز دوم نوامبر در مرکز مبازره با خشونت شهر سانتا کروز به نمایش درآمد که تا ۱۷ دسامبر هم این نمایشگاه آمده دیدار علاقه‌مندان به عکاسی است.

برگزاری سومین تور نمایشگاه عکاسی زنان خاورمیانه؛قدرت پایدار در سانتا کروز

بنیاد Senses Cultural این پروژه تور عکاسی دانشگاهی را با نهادها دانشگاهی دیگر منطقه کالیفرنیا هم ادامه خواهد داد.

بنیاد ما پشتگرم به حمایت‌های مادی و معنوی شما علاقه‌مندان به هنر و فرهنگ، بهداشت و سلامت و محیط زیست و صلح ودوستی است.

با سپاس از تمامی شما و تبریک این روز فرخنده به همه شما عزیزان.

طاهره شفیعی منفرد

SENSES CULTURAL
Tata Monfared, Founder & Executive Director

تاريخ: ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
كليد‌واژه‌ها: بنیاد احساسات فرهنگی ۲۰۱۵ | طاهره شفیعی منفرد
Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail


نظر شما:
نام و نام‌خانوادگی:* رايانامه:* تارنما: