تازه‌های احساسات فرهنگی






آخرين اخبار و رويداد‌ها




کارنامه احساسات فرهنگی در سال ۲۰۱۵

Screen Shot 2015-12-25 at 9.31.35 AMSensesCultural: در مقایسه با سال ۲۰۱۴ سال ۲۰۱۵ سالی با تلاش و فعالیت‌های افزونتر برای بنیاد SensesCultural بود. سالی که در آن ما توانستیم شاخه‌ای تازه و نو در فعالیت‌های انساندوستانه خود بگشاییم. شاخه‌ای که با نام بخش سلامت و بهداشت کار خود را آغاز کرد.

فعالیتی که نماد شاخص آن برگزاری همایش بین‌المللی اوتیسم در ایران با همکاری بنیاد بیماری‌های خاص بود. در گزارش‌های مختلفی که از این  همایش، چه در رسانه‌های ایران و چه در سایت SensesCultural  منتشر شده است، وجوه مختلف اوتیسم در ایران و تجربه‌های جهانی مطرح شد که دستاوردهای آن را در سایت احساسات فرهنگی می‌توانید مشاهده کنید.

همایش بین‌المللی اوتیسم در ایران و دستاوردهای علمی آمریکا

بنیاد SensesCultural در سال ۲۰۱۶ تمرکز بیشتری را روی بخش سلامت و بهداشت خواهد گذاشت و سایتی مجزا برای بخش انگلیسی و فارسی طراحی کرده است که به زودی آنها را رونمایی خواهد کرد. تدارک یک کنفرانس با کیفیتی بهتر در زمینه اوتیسم و نیز همکاری بیشتر با برخی نهادهای سلامت و بهداشت مرتبط با اختلالات ذهنی از دیگر تلاش‌های ماست که قطعا اخبار آن را از طریق این سایت و نیز سایت مرتبط با سلامت و بهداشت به اطلاع علاقه‌مندان خواهیم رساند.

برگزاری تورهای نمایشگاه زنان خاورمیانه؛قدرت پایدار

بخشی دیگر از تلاش‌های ما روی برگزاری تور نمایشگاهی «زنان خاورمیانه؛قدرت پایدار» متمرکز بوده است. به باور ما زبان فرهنگ و هنر بهترین مسیر برای ارتباط افزونتر و بهتر میان مردمان دو کشور آمریکا و ایران است و نمایشگاه یاد‌شده فضایی را فراهم آورده است تا برخی از فعالیت‌های هنری زنان عکاس ایرانی و نیز خاورمیانه را انعکاس دهیم.

برگزاری نمایشگاه عکس در دانشگاه سانفرانسیسکو که انعکاس بسیار خوبی در رسانه‌های منطقه داشت و نیز برگزاری این نمایشگاه در سانتا کروز از دیگر توفیق‌های ما در این سال بود. نمایشگاه سانفرانسیسکو به خانم کارن کانینگ ابوزید تقدیم شده بود که با حضور ایشان مراسم افتتاحیه برگزار شد. خانم ابوزید از جمله زنان تاثیرگذار آمریکایی است که بیش از ۳۰ سال تجربه همکاری مستمر با سازمان ملل را دارد و علاوه بر آن نگاه بشردوستانه‌ای به کودکان جنگ در سرزمین‌های منطقه خاورمیانه، به خصوص غزه و سوریه داشته است.

گزارش تصویری از نمایشگاه عکس زنان خاورمیانه قدرت پایدار در دانشگاه سانفرانسیسکو

این نمایشگاه با توسعه و افزودن عکس‌ها و نیز عکاسان جدید در سال ۲۰۱۶ و توسعه همکاری با برخی نهادهای هنری ایران استمرار خواهد یافت که نمونه آن برگزاری این نمایشگاه در ماه فوریه در دانشگاه سانتاکروز است.

توسعه سایت فارسی و ایجاد خبرنامه 

بخش دیگری از فعالیت ما روی توسعه وب سایت فارسی و نیز انعکاس اخبار در سایت انگلیسی بوده است. سایت فارسی در یک سال گذشته توانست موقعیت خود را ارتقاٰء بخشیده و روزانه متوسط بالای ۳هزار و ۵۰۰  بیننده داشته باشد. تولید بیش از ۱۰۰ خبر و یادداشت و نیز انعکاس ۳۰۰ خبر در حوزه‌های سلامت و بهداشت، هنر و فرهنگ و محیط زیست از جمله فعالیت‌های سایت فارسی به شمار می‌ٰرفته است.

طراحی سه پروژه زنان تاثیرگذار، پروژه معرفی و آشنایی با مراکز مطالعات ایران و خاورمیانه در آمریکا و نیز معرفی نهادهای خیریه حوزه سلامت و بهداشت از جمله دیگر فعالیت‌های سایت فارسی به شمار می‌رفت. اقبال عمومی و محلی به سایت فارسی و انعکاس برخی رخدادهای فرهنگی و هنری منطقه کالیفرنیای شمالی از جمله توفیق‌های سایت فارسی به شمار می‌رود.

از اواسط سال نیز خبرنامه سایت فارسی فعال شده است که به طور متوسط هفته‌ای دو بار این اخبار برای مشترکان ارسال می‌شود. اشتراک شما در این خبرنامه علاوه بر آنکه مخاطبان را با تازه‌ترین رخدادهای مرتبط با فرهنگ و هنر این منطقه و آمریکا( هنرمندان ایرانی) آشنا می‌سازد ، به ما در تعقیب اهدافی که در پیش گرفته‌ایم یاری خواهد رسانید.

عضو خبرنامه بنیاد احساسات فرهنگی شوید

این توفیق‌ها به دست نمی‌آمد مگر با تشویق‌های و دلگرمی‌هایی که به ما در استمرار این کار روا داشتید.امیدواریم در سال ۲۰۱۶ بیش از سال ۲۰۱۵ فعال بوده و در جهت اهداف انساندوستانه‌آی که برای این نهاد تعریف شده است، گام برداریم.

تاريخ: ۱۳۹۴/۱۰/۱۱
كليد‌واژه‌ها: احساسات فرهنگی 2014 | احساسات فرهنگی۲۰۱۵
Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail


نظر شما:
نام و نام‌خانوادگی:* رايانامه:* تارنما: