تازه‌های احساسات فرهنگی






آخرين اخبار و رويداد‌ها




برگزاری مراسم حمایت مالی از برنامه‌های بنیاد Senses Cultural در شهر ساکرامنتو

Senses Cultural:  شامگاه یکشنبه ۸ اکتبر روز خاصی بود، قرار بود حاصل بیش از یک سال تلاش و همت تیم Senses Cultural و نیز موسسه همراهش در ایران، شکرانه مودت جهانی، به حامیان و خیّران گزارش شود تا آنها دریابند که چه حرکت‌های مثبت و موثری صورت گرفته است و بر این اساس حمایت‌های خود از این فعالیت‌ها را استمرار دهند. حرکت‌هایی در بستر اهدافی که بنیاد Senses Cultural برای فعالیت‌های چندگانه‌اش تعریف کرده‌ است. حضور پروفسور رندی هگرمن چهره‌ بین‌المللی دانشگاه دیویس به همراه تیم متخصصان آمریکایی  دانشگاه دیویس از جمله رخدادهای قابل اعتنای این مراسم بود.

برنامه با شامی ایرانی آغاز شد و بعد از آن خانم دکتر مارشا چینی چیان که اخیرا به مجموعه تیم Senses Cultural  اضافه‌ شده بود، با معرفی مختصری از فعالیت‌های خود از حضور در موسسه مایند در یو سی‌دیویس و نیز فعالیت‌های مرتبط با کودکان اوتیستیک سخن گفت. او ابراز امیداوری کرد بتواند در این حرکت علمی و خیرخواهانه فعالیت‌هایی صورت دهد که بتواند اهداف این موسسه را دست‌یافتنی‌تر کند.

سخنان کوتاه دکتر مارشا چینی‌چیان در یوتیوب Senses Cultural

پس از آن خانم طاهره شفیعی منفرد به عنوان مدیر و بنیانگذار بنیادSenses Cultural گزارشی از فعالیت‌های این بنیاد در یک سال گذشته ارائه داد او به برگزاری نمایشگاه هنر برای اوتیسم اشاره کرد و سپس به مدعوین گفت که چه برنامه‌هایی برای سال پیش‌رو در نظر دارد.

برگزاری دومین کنفرانس بین‌المللی اوتیسم در ایران با حضور چهره‌های برجسته علمی از دانشگاه دیویس و نیز برگزاری دومین نمایشگاه هنر برای اوتیسم در فرهنگسرای نیاوران از جمله برنامه‌های آینده‌ای بود که خانم منفرد برای حاضران توضیح داد.

پس از آن نوبت به رابرت میلر، مدیر برنامه‌های موسسه مایند و از اعضای فعال بنیاد Senses Cultural رسید تا ضمن ارائه گزارشی درباره فعالیت‌های اخیر به تجربه حضورش در ایران اشاره کند و بگوید که مردم و نهادهای علمی ایران تا چه اندازه مشتاقند که تجربه‌ها و دانش مرتبط با اوتیسم را به دست آورند و ما به عنوان فعالان خیریه بنیاد Senses Cultural چگونه می‌توانیم به ‌آنها کمک کنیم.

پاره‌ای از سخنان رابرت میلر در سایت یوتیوب بنیاد Senses Cultural

Senses findrising

دکتر فلورا تسون که از جمله چهره‌های علمی برجسته در زمینه ژنتیک و مسائل مرتبط به آن در اوتیسم است نیز به تجربه دور قبل خود در ایران اشاره کرد و گفت که در صحبت‌هایی که با برخی از چهره‌های دانشگاهی و علمی ایران داشت دریافت که آنها بسیار شایق به ایجاد ارتباط بین روانشناسان و روانپزشکان ایرانی با روانپزشکان و نیز متخصصان آمریکایی هستند و این ارتباط می‌تواند منافعی دو طرفه برای متخصصان دو سو داشته باشد.

پس از‌ آن نوبت به خانم رندی هگرمن استاد و نورولوژیست برجسته دپارتمان مایند انستیتو در دانشگاه دیویس رسید. او که از جمله چهره‌های بین‌الملی در حوزه کاری خود است از تجربه دو ساله همکاری با بنیاد Senses Cultural  گفت و ابراز امیدواری کرد که بتواند در سفر آینده  و نزدیک در ایران حضور یابد و بتواند با متخصصان ایرانی از نزدیک آشنا شده و مشکلات و مسایل علمی اوتیسم و نیز سندرم شکننده ایکس را در ایران دریابد.

پل هگرمن نیز که همکار و همسر خانم هگرمن است و با او در موسسه مایند همکارند در این نشست حضور داشت. او که عاشق سفر به اطراف دنیا و به خصوص کشورهای خاورمیانه است، نیز ابراز امیدواری کرد بتواند در این سفر به تیم Senses Cultural کمک کند که به اهداف از پیش تعیین شده در سفر دست یابند.

در نهایت مهمانان حاضر در این مراسم با اختصاص مبالغی به حمایت از این کار خیر پرداختند. برجسته‌ترين حمایت از  سوی دكتر جاويد جاويدان‌نژاد از اعضاي برجسته متخصصين در خيريه Senses Cultural انجام شد كه می‌تواند دروازه‌ای را بگشاید و حركتي باشد  براي جذب پزشكان و متخصصين إيراني و آمريكايي در حمايت مؤثر از  روند بهبود علمي و تربييتي اوتيسم در ايران و گسترش این ارتباطات در خاورمیانه .

پایان بخش برنامه نمایش فیلم کوتاهی از فعالیت‌های اخیر بنیاد Senses Cultural و نیز فیلمی درباره نمایشگاه نخست هنر برای اوتیسم بود که مورد توجه حاضران قرار گرفت.برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه رخدادهای مرتبط با کنفرانس‌ها و برنامه‌های تهران کانال تلگرامی ما در  این نشانی در دسترس است.

تاريخ: ۱۳۹۶/۰۸/۰۷
كليد‌واژه‌ها: کنفرانس احساسات فرهنگی | نمایشگاه هنر برای اوتیسم
Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail


نظر شما:
نام و نام‌خانوادگی:* رايانامه:* تارنما: