تازه‌های احساسات فرهنگی






آخرين اخبار و رويداد‌ها




سفری به‌ یادماندنی

Senses culrural:دسامبر ۲۰۱۷،بنیاد Senses Cultural در کنار نماینده و موسسه همراهش در ایران،موسسه شکرانه مودت جهانی، فعالیتی تاریخ‌ساز را در کارنامه کاری خود بر جای نهادند.
در این زمان، ما تیمی از نخبگان نوروساینس از دانشگاه‌های معتبر آمریکا را به ایران آوردیم تا در چندین رخداد مهم و تاثیرگذار مشارکت کنند؛ از برگزاری جلسات کارشناسی تا کارگاه‌های تخصصی،بازدید‌های رسمی و غیررسمی از نهادهای علمی و دانشگاهی تا دادن مشاوره‌هایی به والدین دارای کودکان اوتیستیک و نیز استادان و روانپزشکان و روانشناسان ایرانی.

Senses 2018

در دو سال گذشته Senses Cultural برنامه‌‌ریزی گسترده و مشخصی را صورت داد تا بتواند منظومه‌آی از فعالیت‌ها را ساماندهی کند.
ما با همکاری و مشارکت با سازمان بیماری‌های خاص و خانم دکتر فاطمه هاشمی( ریاست بنیاد) توانستیم دو کنفرانس بزرگ و بین‌المللی را در دو سال گذشته بامحوریت اختلال اوتیسم و بیماری‌های ذهنی کودکان برگزار کنیم.
آغاز به کار سومین کنفرانس بین‌المللی اوتیسم در تهران

دریافت موافقت‌نامه رسمی از دولت آمریکا برای داشتن همکاری‌های علمی و بهداشتی با ایران این فرصت را به ما داد تا بتوانیم شروع برخی فعالیت‌های علمی و روابط میان نهادهای علمی در آمریکا و ایران را آماده کرده و استمرار دهیم. ما توانستیم بهبود و رشد خوبی به این همکاری‌ها بدهیم و بر آگاهی‌های عملی و علمی خانواده‌هایی که دارای فرزندان اوتیستیک هستند بیشتر اضافه کنیم. خانواده‌هایی که به نظر می‌رسد نیازمند چنین تبادلات علمی هستند تا بتوانند آلام خود را کاهش دهند.
در زیر چند مورد از فعالیت‌هایی که در سفر اخیر ما انجام شده آمده است که از تلاش و کوشش ما برای ارتقای فعالیت‌های ما در مقایسه با دوره‌های گذشته خبر می‌دهد:

حضور استادان دانشگاه دیویس کالیفرنیا در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

کارگاه آموزشی ویژه برای بیش از 200 مربی و کارورز و گفتاردرمانگر ایرانی از سوی چهار متخصص حرفه‌ای از موسسه MIND دانشگاه UC Davis همراه با دکتر مصباح انصاری، یکی از متخصصان و مشاوران بخش سلامت سازمان ملل متحد. آقای انصاری اخیرا به عضویت گروه مشاوران بنیاد Senses Cultural درآمده‌اند.

برگزاری کارگاه آموزش مربی اوتیسم از سوی متخصصان اوتیسم از آمریکا

در ادامه برخی تلاش‌های صورت گرفته در سفر اخیر آمده است. ما امیدواریم با همکاری موسسات علمی دانشگاهی آمریکا و اروپا توافق‌نامه بین دانشگاه‌های بزرگ ایرانی با بنیاد Senses Cultural جامه عمل به خود بپوشاند.
توسعه برنامه درسی برای مدرسه اوتیسمی در ایران با همکاری نهاد آموزش برای کودکان استثنایی وزارت آموزش و پرورش.

انتقال الگوها و مدل‌های پیشرفته مبتنی بر درمان کودکان اوتیستیک به منظور بهبودبخشیدن به روند درمان کودکان اوتیستیک و دارای دیگر اختلالات ذهنی.
گسترش و توسعه برنامه‌های تحقیقاتی مشترک ژنتیک، از جمله تحقیق در باره سلول‌های بنیادی با موسسه رویان در تهران و شاخه اصلی آنها در اصفهان.
توسعه مشاوره آنلاین بین روانپزشکان و مشاوران روانشناس آمریکایی و ایران برای کمک به خانواده‌ها در ایران.
یادداشت تفاهم با دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای تبادل اطلاعات پزشکی، سازماندهی یک برنامه تحقیقاتی و تعامل با محققان جوان و مشتاق از طریق مشارکت آنها در برنامه آموزش بین‌المللی دانشگاه یو سی دیویسUC Davis در زمینه اختلالات نورولوژیک. این پروژه با همکاری دکتر محمد نامی، رئیس گروه علوم اعصاب ساماندهی شده است.

دکتر نامی شخصیت علمی درخشانی است و بنیاد Senses Cultural مفتخر است که دانش و توانایی‌های علمیشان به عنوان تازه ترین عضو هیئت مشاوران استفاده می‌کنیم.

بنیاد Senses Cultural در آمریکاو موسسه همراهش، شکرانه مودت جهانی در ایران خود را وامدار همه افراد زیر می‌داند:

خانم  دکتر رندی هگرمن، دکتر پاول هگرمن، دکتر مارشا چینی‌چیان، ملیسا منلو، هر چهار تن از موسسه مایند از یو سی دیویس

استفانی شرمن، لارا گریس هس، کری لمون،  مانیلا رحیمی و انور دورسون.

حضور یکی از متخصصان برجسته آمریکایی در زمینه کار با کودکان دارای اختلال اوتیسم

ما افتخار می‌کنیم که مورد اعتماد و حمایت ارگان‌های زیر قرار گرفتیم:

بنیاد بیماری‌های خاص و دکتر فاطمه هاشمی و تیمی که ایشان برای حمایت ما تجهیز کردند.
آقای کیا طباطبایی
دکتر محمد کیان
خانم سولماز ثابت

فرهنگسرای نیاوران
آقای سید عباس سجادی ریاست فرهنگسرای نیاوران

دانشگاه تهران و دکتر محمدرضا محمدی
وزیر آموزش و پرورش
سازمان کودکان استثنایی آموزش و پرورش و خانم منیره عزیزی و خانم شهناز کریمی.
رئيس دانشكده پزشكي دانشگاه اصفهان، دکتر صبری و دکتر محمدرضا صادقی.

تیم :Senses Cultural
رابرت میلر. مدیر بخش سلامت
ابوالحسن مختاباد- سردبیر سایت فارسی
مریم اسکویی- کانال یوتیوب Senses Cultural
بهروز بدیعی- عکاس

تیم و حامیان شکرانه مودت جهانی:
مهدی خلیلی- روانشناس و مدیریت شکرانه مودت جهانی
نسترن ارشاد
ژیلا شریفی
فاطمه نگهبان
محمد اسماعیلی
حمیرا عظیمی
نگار یزدان‌پناه
عطیه رضوی
و بسیاری دیگر از حامیان و علاقه‌مندان به فعالیت‌های موسسه شکرانه مودت جهانی.

بنیاد Senses Cultural سازمانی اجتماعی- بهداشتی است که تلاش‌ می‌کند تا زندگی بهتری را برای خانواده‌ها،مادران و فرزندانی فراهم کند که با اختلالات ذهنی همانند اوتیسم و سندرم ایکس شکننده دست و پنجه نرم می‌کنند. ما با همکاری هم و به اشتراک گذاشتن دانسته‌ها و دانش همدیگر می‌توانیم تغییراتی ایجاد کنیم برای بنایی که برخی از این مشکلات را حل و آلام را کاهش دهیم رازهای بیماری اوتیسم را بشکافیم.
از شما می‌خواهیم که در ساختن جامعه‌ای سالم‌تر در اطراف دنیا یار و همراه ما باشید. مسیر روشن است! بیایید این را با هم طی‌ کنیم.
با تشکر
طاهره شفیعی منفرد

تاريخ: ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
كليد‌واژه‌ها: احساسات فرهنگی ۲۰۱۸ | بنیاد احساسات فرهنگی | پروژه‌ها،احساسات فرهنگی،کودکان ناتوان،رندی هگرمن | طاهره شفیعی منفرد
Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail


نظر شما:
نام و نام‌خانوادگی:* رايانامه:* تارنما: