تازه‌های احساسات فرهنگی






آخرين اخبار و رويداد‌ها




روز زن و معرفی پروفسور رندی هگرمن،استاد پرتلاش دانشگاه دیویس

Senses Cultural: در روز جهانی زنان ما به عنوان نهاد حامی زنان می‌خواهیم پرتوی بیفکنیم و یکی از زنان دانشمند و شهیر آمریکایی را به شما معرفی کنیم که سالیان سال است تلاش‌های ارزنده‌ای در زمینه علوم،‌تکنولوژی، ریاضی و پژشکی و روانپژشکی صورت داده است.

او با ایجاد پلی فرهنگی و علمی بین ایران و آمریکا، بویژه در زمینه تازه‌ترین تحقیقات و پژوهش‌ها در زمینه اختلالات ذهنی کودکان، سندرم ایکس شکننده و اوتیسم کمک‌های ارزنده‌ای برای توسعه دانش این شاخه به ایران صورت داده است. این زن کسی نیست جز پروفسور رندی هگرمن استاد برجسته دانشگاه دیویس.

دکتر رندی هگرمن روانپزشک و متخصص اطفال و رئیس بخش پزشکی موسسه مایند در دانشگاه یو سی دیویس ایالت کالیفرنیاست و نیز ریاست بخش تحقیق ودرمان سندرم ایکس شکننده را در این بنیاد بر عهده دارد.
او بیش از 20 سال تجربه در زمینه تشخیص و درمان سندرم ایکس شکننده و اختلالات روانی و عصبی دارد. او به تحقیق یکی از برجسته ترین چهره‌های بین‌المللی در زمینه سندرم ایکس شکننده است و تحقیقات فراوانی در ارتباط با سندرم یاد شده و اختلالات اوتیسمی انجام داده است.

Randi hagerman 3

خانم دکتر هگرمن ازنیمه دوم سال 2014 دعوت بنیاد Senses Cultural را برای عضویت افتخاری در هیئت‌مدیره پذیرفت و در این مدت همکاری‌های مشفقانه‌ای را با بنیاد برای برگزاری کنفرانس‌هایی در ارتباط با تخصص‌های خود در ایران و آمریکا برای توسعه برنامه‌های بخش سلامت و محیط زیست پیشنهاد داد.

او پاییز سال ۲۰۱۷(آذرماه ۱۳۹۶) سفری به ایران داشت و از طرف بنیاد Senses Cultural در دومین کنفرانس بین‌المللی اوتیسم شرکت کرد و همزمان با حضور در چند نهاد علمی و پژوهشی در تهران و اصفهان دانش و تجربه خود را در اختیار علاقه‌مندان و کارشناسان و نخبگان قرار داد. خانم هگرمن از ابتدای سال ۲۰۱۸ به عنوان عضو هیات مدیره بنیاد فعالیت می‌کند و به شکل جدی‌تری می‌خواهد تلاش‌ها در زمینه همکاری‌های علمی در زمینه اوتیسم و اختلالات ذهنی بین ایران و آمریکا را سامان دهد.

گزارش تصویری از سومین همایش بین‌المللی اوتیسم در تهران

در نتیجه تلاش‌های پروفسور هگرمن و همکاری بنیاد Senses Cultural با موسسه مایند از دانشگاه دیویس و نیز پژوهشکده‌های دانش‌بنیان در ایران و برای اولین بار در تاریخ روابط دانشگاهی آمریکا و ایران همکاری برای یافتن یک درمان ژنتیکی و پزشکی در زمینه اوتیسم و سایر اختلالات ذهنی صورت تحقق به خود می‌گیرد .

بنیاد Senses Cultural با هدف ایجاد محیطی صلح‌آمیز و سالم،با بهره‌گیری از دانش و علم و هنر و همرسانی ایده‌ها و هنرها، در گستره‌ای جهانی، شکل گرفته‌است و در چند سال اخیر تمرکزی ویژه روی اختلالات ذهنی کودکان اوتیستک و مادران آنها صورت داده است.

بنیاد Senses Cultural بخشی مهم از اهداف و وظایف خود را به رصدکردن وضعیت زنان،‌اعم از زنان کهنسال، مادربزرگ‌ها، مادران و دختران اختصاص داده است. در این مسیر و در چند سال گذشته بر مادران دارای کودک اختلال ذهنی مثل اوتیسم تمرکزی ویژه داشته است.

ما مفتخریم که امروز که با روز جهانی زن همزمان شده است از دکتر هگرمن به خاطر کمک به ما برای رسیدن به این هدف، قدردانی کنیم و به سهم خود این روز را در کالیفرنیا جشن بگیریم.ما مفتخر به همكاري با اين بانوي دانشمند هستيم با ارزوي دستاوردهاي عالي  و موفقييت زنان در عرضه‌هاي علم و مديريت، روز زن مبارك.

تاريخ: ۱۳۹۶/۱۲/۱۷
كليد‌واژه‌ها: پروژه آشنایی با زنان موفق و تاثیرگذار | رندی هگرمن | سومین همایش بین‌المللی اوتیسم ایران
Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail


نظر شما:
نام و نام‌خانوادگی:* رايانامه:* تارنما: